У сучасному світі, де спостергіається постійна тенденція трансформацій, з ще більшою швидкістю розвивається та змінюється енергетичний сектор. Змінюються професії, тому потрібно добре орієнтуватися, що буде актуально в майбутньому. Натхненний редакцією Енергетика24, я створив рейтинг із 7 суб’єктивних підказок для тих, хто хоче пов’язати своє майбутнє з енергетичним сектором. Рейтинг зображений в скалі від 1 до 5 і передбачає категорії: гроші, престиж, знання в галузі енергетики та ризик.
- Інженер/Монтажник/Сервісний інженер – системи фотоелектричних панелей (або вітряних електростанцій)
Фотовольтаїчний наступ не сповільнюється, і щомісяця б’є рекорди по потужності, встановленій в домашніх установках (а незабаром і в більш великих фотоелектричних станціях). Монтаж конструкцій на дахах, інверторів в гаражах та об’єднання всього цього в єдину систему – це, безсумнівно, шлях у майбутнє, принаймні на найближчі 5-10 років (єдине, що зможе цьому перешкодити – наступна технологічна революція та фотоелектричні скла і стіни будинків, автоматично змонтованих в нових будівельних конструкціях). У версії 1а – це обслуговування вітряних електростанцій. Кількість установок зростає експотенціально, а ринок вітряних електростанцій для обслуговування включає всю Європу, а можливо і весь світ.
- Генеральний директор компанії, пов’язаної з фотоелектричними технологіями
Якщо уважно подивитися на ціни акцій компаній, пов’язаних із зеленою енергетикою, одразу видно де є фінансова перспектива. Замість того, щоб „бігати” по дахах з панелями, можливо, краще перейти на керівні посади? У Польщі є шанс стати новою точкою на карті Європи, де малі та великі компанії зможуть не тільки розвивати великий внутрішній ринок, а й виїжджати за кордон.
- ІТ-розробник
У будь-якому секторі, незалежно від того, що ви виробляєте чи продаєте, ІТ-фахівці є необхідністю. Діджиталізація ще довго буде домінуючою тенденцією в енергетиці, а наступні версії програмного забезпечення будуть неминучі, як і пори року. Тому, варто пам’ятати і про те, що зрештою, хтось повинен розробляти це програмне забезпечення. Позитивною стороною такої професії є власне те, що немає необхідності в знаннях галузі енергетики.
- Постачальник рішень для споживачів та emobility
“Грам торгівлі коштує більше кілограма виробництва” – так, в торгівлі завжди можна заробити більше грошей. У випадку якщо щось повністю змінюється і виникає потреба в новому обладнанні, тоді виникає і потреба в продавцях. Тому, якщо нас втомлюють технічні складнощі, але у нас є хороший інтерфейс та простота спілкування – це робота на майбутнє. Додатковою перевагою є і те, що ви завжди можна легко перекваліфікутися, оскільки з’являються нові речі, які можна продати.
- Інженер-механік – той, хто збере все в єдине ціле та буде обслуговувати існуючі електростанції
Знання завжди будуть на вагу золота. Коли всі перейдуть на сторону нових технологій, продажів та онлайн-презентацій, врешті-решт, хтось повинен буде нести відповідальність за те, щоб все працювало. Інженер-енергетик, який є спеціалістом як з теплової енергетики, так і з теплоенергетичних систем, буде ще більше цінуватися. Через декілька років технічні знання “де щось прикрутити, а де відкрутити” – будуть досить коштовними.
- Стягувач заборгованості (колектор) по платежах за електроенергію
Ця професія вимагає набагато менше знань, але для цього необхідний жорсткий характер та нульове співчуття, адже це і є ідеальні якості члена колекторської команди. При неминучому зростанні цін на електроенергію, виникнуть проблеми з оплатою рахунків. Однак після впровадження комп’ютерних систем стягнення боргів, завжди приходить час для людини, врешті-решт. У цьому ми можемо бути впевнені, така професія буде існувати в найближчі півстоліття.
- Енергетичний блогер (на сьогоднішній день це впливова людина в соціальних мережах або так званий podcaster)
У сучасному світі блогер/influencer/менеджер соціальних мереж – це професії, які стають все більш популярними, особливо серед молоді. Це важка робота, оскільки вимагає старанності (весь час “онлайн”) та послідовності (десятки твіттів в день), вміння лобіювати і product placement-у (врешті-решт, хтось повинен платити за рекламу), а також швидко йти в ногу з технологічними новинками (перехід на подкасти та відеоблоги). Все це винагороджується тимчасовою популярністю, яка на превеликий жаль, так само ж швидко може і закінчитись.